Naprawa ekspresów do kawy – od czego zacząć?

Stoisz przed problemem naprawy swojego ekspresu do kawy lub chcesz kupić nowy. Pierwsze, co przychodzi na myśl, to „od czego zacząć?”. Po prostu kup inny! Albo poprosić kogoś, kto potrafi to zrobić. Czy to naprawdę konieczne? Ten artykuł pomoże Ci podjąć decyzję – czy chcesz samemu się za to zabrać, czy warto kupić instrukcję serwisową, czy może powinieneś skorzystać z pomocy specjalisty.

W tym biznesie nie chodzi tylko o naprawę maszyn, ale także o znalezienie części i umiejętność radzenia sobie z klientami, którzy oczekują wiele od swoich urządzeń. Jest kilka kwestii, które należy rozważyć przed podjęciem decyzji, jaki rodzaj serwisu jest potrzebny, gdzie leżą problemy i jak poważne one są.Znalezienie problemów w Twojej maszynie jest w rzeczywistości dość proste. Instrukcja serwisowa powie Ci, gdzie szukać i co sprawdzić, gdy urządzenie nie działa. Ogólnie rzecz biorąc, łatwo jest stwierdzić, czy występują jakieś błędy, gdy urządzenie jest włączone – czy coś się świeci, czy jest para lub gorąca woda itp. Jeśli wszystko działa, to świetnie, ale jeśli coś nie działa, to również jest to ważna informacja, choć nie zawsze oczywista na pierwszy rzut oka.

Niektóre ekspresy mają więcej części plastikowych niż metalowych, co oznacza, że że niektóre części są bardziej podatne na uszkodzenia niż inne.

Jeśli jakaś część się zepsuje, to jest to problem i trzeba się nim zająć jak najszybciej, ponieważ ekspres będzie działał tylko przez krótki czas, zanim coś innego ulegnie awarii. Potrzebna jest więc inna część, ale nie wszystkie ekspresy do kawy mają części zamienne – przynajmniej te od renomowanych producentów. Niektóre tańsze modele lub starsze mogą się szybko zepsuć, jeśli nie są regularnie czyszczone lub jeśli są intensywnie używane każdego dnia – te mogą się zepsuć już po roku. Czy to zaskakujące? Nie! Jeśli dobrze traktujesz swój samochód i regularnie go serwisujesz, powinien wytrzymać osiem lub więcej lat; my jednak nie oczekujemy od naszego ekspresu do kawy mniej niż czterech lat użytkowania! Dlatego ważne jest, aby kupić maszynę, która może wytrzymać intensywne użytkowanie. Jeśli maszyna nie jest w stanie tego zrobić, należy przynajmniej zapytać producenta, jakie instrukcje serwisowe są dostępne.

Oto kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy zakupie lub serwisowaniu ekspresu do kawy:

– Istnieje wiele rodzajów maszyn, które mają różne problemy. Na przykład, jeśli urządzenie ma zbyt duże ciśnienie pary, ale nie ma systemu filtrowania wody, pojawi się kamień – szybkie gromadzenie się minerałów w wodzie, co sprawia, że sprzęt jest mniej trwały i skraca jego żywotność. Czyszczenie urządzeń z filtrami nie pomaga; lepsze jest regularne czyszczenie, ponieważ kamień nie odkłada się szybko; im częściej będziesz je czyścił (w zależności od twardości), tym szybciej się zużyją, ponieważ usuniesz z nich kamień.

– Istnieją również urządzenia, które wykorzystują pompy do filtrowania wody, ale nie posiadają systemu chłodzenia. Te komponenty zazwyczaj wymagają wymiany po około 6 miesiącach, w zależności od tego, jak często są używane.

– Niektóre firmy mają droższe modele z lepszymi komponentami – podstawa ekspresu do kawy musi być trwała, aby nie uległa uszkodzeniu pod wpływem ciepła! I bez względu na to, jaki ekspres kupisz, jeśli jest zbyt tani, jakość jest zazwyczaj podejrzana.

– Upewnij się, że jest co najmniej 1 rok gwarancji na części i serwis w przypadku, gdy coś się zepsuje. Jeśli nie ma takiej gwarancji, znajdź innego dostawcę, ponieważ w przeciwnym razie będziesz miał problemy z szybkim zdobyciem części zamiennych!

Instrukcje serwisowe – czy są potrzebne?

W przypadku diagnozowania problemów w swoim ekspresie do kawy, zazwyczaj można znaleźć informacje w instrukcji serwisowej producenta. Jednak w większości przypadków instrukcje te nie są trudne do zrozumienia i łatwe do naśladowania. Kupując nową maszynę lub serwisując starą, zawsze upewnij się, że mają one instrukcję w języku angielskim, jeśli nie czytasz po włosku; niektóre będą dostępne jako plik do pobrania ze strony internetowej producenta. Jest to ważne, ponieważ zawiera wszystkie specyfikacje techniczne i inne dane, które mogą być potrzebne do naprawy i innych operacji na różnych modelach.

Na przykład: kiedyś wystąpił problem, w którym małe cząstki dostały się do kawy przygotowanej w innym ekspresie; dzięki badaniom dowiedzieliśmy się, że nie jest to normalne, chociaż zdarzało się to dość często – na przykład podczas wymiany lejków dozujących . Jednak najbardziej prawdopodobną przyczyną jest to, że w głowicy grupy utknęły małe ziarenka kawy, które można usunąć, odkręcając ją i płucząc pod kranem z wodą.

Jeśli masz w domu dobrą instrukcję obsługi ekspresu do kawy, większość problemów można rozwiązać bez konieczności wzywania inżyniera. Ale to kosztuje… więc jeśli masz tylko kartę gwarancyjną, nie wpadaj w panikę! Jeśli Twój ekspres do kawy zepsuje się po około 2 latach, nie naprawią go, ponieważ prawie wszystkie części powinny wytrzymać dłużej niż ten okres. Na szczęście zamienniki są łatwe do kupienia dla prawie każdej części lub problemu – ale gdy skończą się już nie mieć części zamiennych dostępnych, ponieważ wszystkie ich modele są „stare”, co wtedy zrobić? Tam są dwie opcje:

– Zadzwoń do producenta, aby dowiedzieć się, kiedy planuje udostępnić nowe komponenty (jeśli w ogóle). Niektóre marki produkują części zamienne tylko do modeli, które nie są już produkowane, co uniemożliwia ich naprawę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *