Projektowanie logo firmy – własne logo pomoże wyróżnić się na tle konkurencji

Projekt logo jest prawdopodobnie najważniejszą częścią tożsamości wizualnej marki. To pierwsza rzecz, którą ludzie widzą i zapamiętują o naszej firmie. Projekt logo jest to również najważniejsza wizualna reprezentacja naszej firmy, produktów i usług.

Dla małych firm, projektowanie logo może być szczególnie trudne, ponieważ nie ma budżetu na rozległe badania marki lub wynajęcie profesjonalnego projektanta. Ale nie pozwólmy, aby to zniechęciło nas do stworzenia logo, które pomoże w rozwoju firmy. Tworzenie logo firmy to także świetna okazja, aby nadać swojej firmie konkretny charakter. Ciekawy projekt graficzny wyróżni markę i zaowocuje napływem nowych klientów.

Projekty logo dla firm małych i dużych – jakie powinno być dobre logo? Projektowanie logo firmy

Projektowanie logo to proces tworzenia znaku graficznego reprezentującego firmę lub produkt. Projekt logo powinien być prosty, jasny i zapadający w pamięć. Powinien również różnić się od innych logo, aby mógł być łatwo rozpoznany przez docelowych odbiorców.

Projekt logo powinien być prosty, ale nie uproszczony, kreatywny, ale nie pretensjonalny, odważny, ale nie zagracony. Dobre logo powinno mieć następujące cechy: 

  • Logo musi być łatwo rozpoznawalne w każdym rozmiarze i kolorze.
  • Logo musi mieć niezapomniany wpływ na konsumentów.
  • Logo musi odzwierciedlać osobowość marki firmy lub produktu. 
  • Logo musi być odpowiednie dla grupy docelowej. 
  • Logo musi być łatwo adaptowalne do różnych zastosowań (jest np. centralnym punktem wizytówek, na papierze firmowym), w tym w reklamach online, stronach internetowych i innych materiałach drukowanych.
  • Nowe logo firmy stanie się znakiem, który komunikuje główne przesłanie i cele firmy.
  • Projekt logo musi być przemyślany, nie ma miejsca na przypadkowe elementy.
  • Projekt logo powinien zawierać księgę znaku.

Proces projektowania logo – studio graficzne nieocenionym wsparciem! Projektowanie logo firmy, projekt logo

Proces projektowania logo przypomina budowę domu. Zaczynamy z planem, ale musimy być również elastyczni i chętni do dostosowania się w miarę postępu projektu.

Dobra firma projektująca logo wysłucha naszych celów, potrzeb i oczekiwań przed rozpoczęciem procesu projektowania. Projektant logo będzie zadawał pytania na temat naszej firmy, w tym jej historii, misji i celów na przyszłość. Będzie również chciał wiedzieć, co czyni firmę wyjątkową, co ludzie myślą, kiedy słyszą lub widzą naszą nazwę lub tożsamość marki i jak się z tym czują.

Następnie następuje burza mózgów – wymyślanie pomysłów na to, jak może wyglądać nowe logo.

W niektórych przypadkach, klienci mają konkretny pomysł na ich nowe logo, które chcą włączyć do produktu końcowego. Na przykład, może to być zdjęcie lub inny obraz, który reprezentuje, kim są lub co robią. Innym razem, klienci nie mają żadnych uprzednich wyobrażeń na temat tego, jak powinno wyglądać ich nowe logo, ale są otwarci na sugestie ze strony ich projektanta, który ma kreatywny umysł i wiedzę na temat zasad projektowania komunikacji wizualnej.

Projektowanie logo warto zastanowić grafikowi, który wie co to identyfikacja wizualna, skuteczne logo, prawa autorskie, logotyp, przygotowywanie materiałów do druku – jeśli nie mamy pojęcia co kryje się pod tymi hasłami to koniecznie skontaktujmy się ze studiem graficznym!

Projekty logo – czy korzystanie z kreatorów logo online jest dobrym i bezpiecznym pomysłem? Projektowanie logo

Korzystanie z kreatorów logo online jest pomysłem, którego nie polecają profesjonalni graficy. I mają w tym wiele racji. Projektowanie logo niestety nie jest takie proste.

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać jest to, że istnieje wiele różnych typów kreatorów logo. Na przykład, jeśli kreator logo nie oferuje wielu opcji dla schematów kolorów, czcionek i kształtów, to możemy być ograniczeni w tym, co możemy stworzyć.

Ważne jest również, aby zrozumieć, jak te usługi działają. Większość kreatorów logo online pozwala klientom wybrać z określonej liczby szablonów i dostosować je z własnym tekstem/obrazami. Niektóre mają nawet gotowe obrazy, które są bezpłatne do wykorzystania w projekcie. Ale co to w rezultacie oznacza? To, że nasze nowe logo nie będzie się wyróżniać na tle konkurencji, bo ktoś już mógł skorzystać z tych szablonów! Tworzenie logo to proces, który jest wieloetapowy i nie polega na tym, aby wybrać znaki graficzne dostępne dla wszystkich. Kreator logo polega często na kliknięciu w opcję „utwórz logo dla twojej firmy”, „stwórz logo, które wyróżni twoją markę” i to tyle. Proste, ale mało skuteczne. Projektowanie logo firmy wymaga jednak czegoś więcej. Aby cieszyć się nowym logo dla firmy, warto skorzystać z usług profesjonalnego grafika, tylko tak uda nam się zbudować bazę zadowolonych klientów!

Artykuł powstał przy współpracy z studiem graficznym https://c-olor.pl/ , tworzącym unikalne projekty i oprawy produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *