Pozycjonowanie stron internetowych – jak działa i na czym polega SEO
Pozycjonowanie stron internetowych to proces polegający na tworzeniu lub optymalizacji stron internetowych pod kątem słów kluczowych w ramach określonych fraz. Celem pozycjonowania stron jest pojawienie się na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz (słów kluczowych).
Znaczenie SEO rośnie wraz z rosnącą liczbą użytkowników korzystających z wyszukiwarek internetowych. Według ekspertów Gartner Group do 2020 roku co najmniej 50% wszystkich wyszukiwań będzie dokonywanych za pomocą technologii rozpoznawania głosu – w tym za pomocą urządzeń mobilnych i inteligentnych telewizorów. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat przeczytaj: Jak duży jest internet
Dlaczego w ogóle potrzebujemy SEO? Jeśli po prostu stworzysz stronę internetową i będziesz oferować produkty i usługi, prawdopodobnie z czasem Twoja strona pojawi się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania, gdy ludzie będą szukać tych produktów i usług. Jednakże, jeśli uruchamiasz nową firmę lub stronę internetową z innowacyjną koncepcją, jest mało prawdopodobne, że Twoja strona pojawi się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania dla słów kluczowych związanych z Twoją witryną.
Dlatego, aby uzyskać lepsze pozycje w wyszukiwarkach, konieczne jest zastosowanie pewnych technik Search Engine Optimization. W ten sposób poprawisz swoją widoczność i zwiększysz ruch na stronie. Najważniejsze kroki to: dobór odpowiednich słów kluczowych, tworzenie meta tagów, kampanie link buildingowe itp .
Pozycjonowanie stron internetowych – jak to działa?
Jak działa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek? Specjaliści SEO podczas optymalizacji stron internetowych pod kątem konkretnych fraz (słów kluczowych) wykonują następujące czynności
– tworzenie sitemaps
– uzupełnianie znaczników title; – uzupełnianie metatagi
– struktura strony; – linkowanie stron; – tworzenie większej ilości treści na stronie
– zgłaszanie do wyszukiwarek.
Niektóre z tych działań są zautomatyzowane (na przykład tworzenie sitemap). Jednak niektóre działania (jak np. link building) wymagają więcej czasu i środków.
SEO jest jednym z najważniejszych elementów każdej kampanii PR, brandingowej czy marketingu internetowego. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat przeczytaj: Czym jest skuteczny marketing internetowy?
Jak mogę uzyskać lepsze wyniki SEO dla mojej strony? Istnieje wiele sposobów na optymalizację strony internetowej (i osiągnięcie dobrych pozycji w wyszukiwarkach). Oto kilka wskazówek
Wybierz słowa kluczowe w oparciu o ich popularność w wyszukiwarkach. Słowa kluczowe, które mają większą liczbęwyszukiwania są bardziej atrakcyjne w użyciu. Aby sprawdzić ich popularność, możesz skorzystać z darmowych narzędzi słów kluczowych udostępnianych przez Google Adwords lub Wordtracker.
Aby dowiedzieć się, jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe dla swojej strony internetowej, przeczytaj:
Jak dowiedzieć się, czym interesują się moi klienci?
Stwórz unikalne tytuły dla każdej strony w Twojej witrynie. W rezultacie wyszukiwarki lepiej zrozumieją treść Twoich stron, a Ty zwiększysz ich widoczność.
Przeczytaj więcej o tym, jak tworzyć dobre znaczniki tytułu tutaj –
Meta słowa kluczowe to kolejny element optymalizacji strony internetowej. Są one ważnym sygnałem wysyłanym do wyszukiwarek, ponieważ pomagają im określić, które słowa najlepiej opisują strony internetowe. Dlatego też, umieść najważniejsze słowa kluczowe w sekcji meta-keywords w kodzie Twojej strony internetowej.
Meta tagi są trzecim elementem, który należy wziąć pod uwagę, jeśli chodzi o optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Pozwalają one przekazać wyszukiwarkom, o czym jest Twoja strona, jakie słowa najlepiej ją opisują i jakich słów powinni używać odwiedzający, gdy szukają Twojej strony.
Tworzenie linków jest czwartym elementem Search Engine Optimization. Konieczne jest budowanie linków z innych stron internetowych, ponieważ wyszukiwarki uzyskują informacje o Twojej witrynie odwiedzając je.
Kampanie budowania linków Search engine optimization są wykonywane w celu zwiększenia ruchu i widoczności na stronie internetowej. Aby kampanie link buildingu były skuteczne, zaleca się skupienie na tworzeniu linków wysokiej jakości – nie tylko starych, spamerskich.