Identyfikacja graficzna firmy – dlaczego warto zadbać o tożsamość wizualną swojego biznesu?

Dla ludzi, którzy nie są projektantami, grafikami lub specjalistami od marketingu, projektowanie graficzne może wydawać się kolorowym kolażem kształtów i słów skleconych razem w jakimś niezrozumiałym porządku bez celu. Jednak istnieje głębsze znaczenie za tym, co większość ludzi widzi jako chaotyczny bałagan kolorów i czcionek. Projekt graficzny nie ma na celu bycia artystycznym dla samego siebie. Jest to forma komunikacji używana do przekazywania wiadomości lub informacji społeczeństwu. Dlatego też grafika ma kilka innych znaczeń poza oczywistą wartością estetyczną, którą posiada.

Co to jest identyfikacja graficzna?

Identyfikacja graficzna firmy jest kluczowym czynnikiem sukcesu przedsiębiorstwa. Obejmuje ona logo, schemat kolorów i czcionki używane przez firmę. Logo jest często najważniejszym elementem tożsamości firmy, ponieważ jest używane jako identyfikator na wszystkim, od wizytówek po strony internetowe.

Tworząc tożsamość wizualną firmy, należy wziąć pod uwagę jej docelowych odbiorców i konkurencję. To pomoże Ci określić, jakie kolory, kształty i czcionki najlepiej przemówią do nich. Należy również rozważyć, jak logo będzie wykorzystywane na różnych nośnikach, takich jak materiały drukowane, broszury i reklamy.

Wybierając czcionki do logo firmy, upewnij się, że są one łatwe do odczytania przy małych rozmiarach lub na wielu stronach tekstu. Projektując logo dla firm, ważne jest, aby zachować prostotę, tak aby było ono rozpoznawalne nawet po zmniejszeniu do małych rozmiarów lub wydrukowaniu w czerni i bieli (jeśli to konieczne).

Logo

Logo Twojej firmy mówi wiele o Tobie i Twoim biznesie, od zrobienia niezapomnianego wrażenia na klientach do wzmocnienia Twojej marki. Wykonanie logo nie jest tak proste jak bazgranie na kartce lub użycie pierwszej czcionki, która według Ciebie wygląda dobrze. Istnieją konkretne wytyczne dotyczące projektowania, które muszą być przestrzegane, aby zapewnić, że Twoje logo jest skuteczne i daje prawidłowy komunikat o Twojej firmie.

Logo to symbol graficzny, który identyfikuje firmę, organizację lub produkt. Logo często mają za zadanie przyciągać uwagę i przekazywać ideę lub wiadomość. Mogą być prostą grafiką stworzoną ze znaku słownego lub mogą zawierać kombinację różnych tekstów i obrazów.

Logo jest zazwyczaj unikalne dla marki, którą reprezentuje, ale może być zmienione przez właściciela w dowolnym momencie. Logo są czasami projektowane przez profesjonalnych grafików, ale niektóre firmy decydują się na zaprojektowanie własnego logo.

Logo są często stosunkowo proste w formie i kolorze, ale mogą być bardzo rozbudowane. Logo może składać się z jednego lub więcej elementów: na przykład symbolu (jak jabłko w Apple), napisu (jak w logo Shell Oil), typografii (jak w logotypie Coca-Coli), a nawet wszystkich trzech elementów łącznie (jak w łukach McDonald’s).

Typografia

Typografia jest sztuką i techniką układania czcionek, aby język pisany był czytelny i przyciągał wzrok podczas wyświetlania. Układanie czcionek obejmuje wybór krojów pisma, wielkości punktów, długości linii (lead), odstępów między wierszami (tracking) i odstępów między literami (kerning). Termin typografia jest również stosowany do stylu, rozmieszczenia i wyglądu liter, cyfr i symboli utworzonych w procesie.

Kolory

Kolor jest jednym z najważniejszych elementów każdej identyfikacji wizualnej. Może być użyty do stworzenia nastroju, zdefiniowania marki i wysłania wiadomości. W tym poście pokażemy Ci, jak wybrać kolory do identyfikacji graficznej Twojej firmy.

Kolor jest jednym z najważniejszych elementów każdej identyfikacji wizualnej. Może być użyty do stworzenia nastroju, zdefiniowania marki i wysłania wiadomości. Ważne jest, aby wybrać kolory, które pomogą Ci osiągnąć Twoje cele. Wybierając schemat kolorów, jest kilka rzeczy do rozważenia. Warto sięgnąć do psychologii koloru. 

Obrazki i ikony

Obrazy i ikony to najmocniejsze elementy identyfikacji wizualnej. Służą do przekazywania komunikatów i tworzenia wizualnych skojarzeń z marką. Wybór obrazów jest w dużej mierze uzależniony od ich kontekstu. Projektując obraz, zastanów się, jak będzie on wykorzystywany w różnych scenariuszach: na stronach mediów społecznościowych, w reklamach, na opakowaniach itp. Ważne jest, aby wybrać obraz, który sprawdzi się we wszystkich tych kontekstach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.