Czy warto postawić na promowanie marki poprzez social media marketing?
Media społecznościowe to potężne narzędzie dla firm do wykorzystania w ich działaniach marketingowych. Korzystając z odpowiednich kanałów, możesz dotrzeć do osób będącymi potencjalnymi klientami we właściwym czasie i sprawić, że będą podekscytowani Twoim produktem lub usługą. Marketing social media uznaje wiele niekonwencjonalnych metod, które skutecznie pozwolą na przyciągnięcie uwagi.
Za najpopularniejsze kanały mediów społecznościowych uważa się dziś Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+, YouTube i Pinterest. Kanały te pozwalają połączyć się z klientami na poziomie osobistym, dzięki czemu czują, że znają Cię i ufają Ci bardziej niż innym firmom, od których mogą rozważać zakup.
Media społecznościowe oferują nieograniczone możliwości i są już integralną częścią życia osobistego niemal każdego człowieka. Czy jednak warto wykorzystać potencjał mediów społecznościowych do celów biznesowych?
Korzyści z Social Media Marketingu
Media społecznościowe to prawdziwa baza informacji o Twoich klientach. Prowadząc działania na jednym z dostępnych portali społecznościowych, a nawet kilku, możesz zdobyć cenne informacje na temat preferencji osób zainteresowanych ofertą Twojej firmy. Korzystając z mediów społecznościowych, budujesz wizerunek swojej marki w sieci i zwiększasz świadomość innych. Obecność Twojej marki na LinkedIn czy Facebooku lub jeszcze innym kanale komunikacji z klientami pozwoli Ci budować z nimi interakcje, które są fundamentalne w zbieraniu pozytywnych opinii o Twojej firmie. Obecność w social mediach pomaga, również zwiększyć rozpoznawalność marki. Raczej nie wyobrażasz sobie teraz braku firmowego profilu w mediach społecznościowych, prawda?
Dlaczego ważne jest, aby firma była obecna na jak największej liczbie kanałów? Ponieważ dzięki temu można połączyć się z potencjalnymi zainteresowanymi i klientami w każdy możliwy sposób – a jeśli nie jest to możliwe za pośrednictwem jednego kanału, to zawsze istnieje inna opcja, która pomoże Ci zbudować z nimi relacje. Media społecznościowe dają możliwość komunikacji z ludźmi z całego świata, ponieważ stały się tak zintegrowane z naszym życiem, że używamy ich codziennie, nawet o tym nie myśląc!
Na czym polega marketing w mediach społecznościowych?
Digital marketing jest niezbędny dla każdego biznesu. Ale samo bycie na mediach społecznościowych i zamieszczanie raz na jakiś czas reklamy swoich produktów lub usług nie pomoże Ci w dotarciu do klientów. Aby w pełni wykorzystać ich potencjał, musisz opracować strategię spójną z Twoją marką i konsekwentnie ją realizować. W tworzeniu długofalowej strategii marketingowej może pomóc wykfalifikowany specjalista, bądź można zająć się tą kwestią osobiście – z pomocą internetu.
Oczywiście wymaga to więcej czasu niż tylko wrzucenie raz na pięć dni jednego postu z informacją o promocji. I tak, zwłaszcza w przypadku większych firm, może się to wiązać z outsourcingiem tej usługi lub zatrudnieniem dodatkowego pracownika. Niemniej jednak jest to inwestycja, która przyniesie nam oczekiwane rezultaty w social mediach. Marketing social media opiera się o 4 kluczowe elementy, które powinniśmy wziąć pod uwagę przy tworzeniu własnej strategii komunikacji w mediach społecznościowych:
- wartościowy content,
- właściwy dobór kanałów,
- autentyczność,
- funkcjonalność przygotowanej strategii marketingu wirusowego.
Social media marketing – dlaczego warto na niego postawić?
Jeśli chcesz zacząć działać w marketingu w mediach społecznościowych, czeka na Ciebie wiele możliwości. Istnieją dwa główne sposoby korzystania z mediów społecznościowych: poprzez zamieszczanie treści lub płacenie influencerom za promowanie Twojej marki. Jednak to tylko wierzchołek góry lodowej! Istnieje tak wiele innych możliwości. Jedno jest jednak pewne: działania marketingowe muszą być prowadzone w oparciu o dobrze przygotowaną strategię komunikacji marki. Dobrze jest też mieć świadomość, że jest to proces, który wymaga czasu, ale jest to niezwykle opłacalna inwestycja. Konsekwentne publikowanie wartościowych treści przez dłuższy czas sprawi, że social media posłużą zwiększeniu zasięgów, a w efekcie końcowym – sprzedaży.
_______________________
Autor: Julia Kownacka
Autor zdjęć: Freepik
Materiał źródłowy: dais.pl, growinternational.eu