To potwierdzone! Granie w gry komputerowe zwiększa sukces zawodowy

Gry to nie tylko zabawa. Zdolności nabyte dzięki graniu wspierają rozwój wielu umiejętności miękkich, które są bardzo pożądane w przypadku życia zawodowego. Dotyczy to zwłaszcza inżynierów, menedżerów i specjalistów IT.

Umiejętność pracy w zespole, ustalanie priorytetów i planowanie zadań, podejmowanie decyzji w ułamku sekundy i rozwiązywanie problemów to umiejętności cenne w świecie zawodowym. Te umiejętności miękkie – często nabyte właśnie podczas grania w gry online – są bardzo pożądane przez pracodawców, którzy dokładają należytej staranności w poszukiwaniu najlepszych kandydatów.

Artykuł „How Online Gaming Could Enhance Your Career Prospects” pokazuje, jak gry online mogą być skutecznym narzędziem rozwoju kariery. Do tej pory niewiele było wiadomo o tym, jak zainteresowania zawodowe przekładają się na to, w co dana osoba gra najczęściej. Innymi słowy: nie było badań łączących zainteresowania zawodowe z konkretnymi rodzajami gier online.

Przeprowadzono  badania

Aby wypełnić tę lukę, badacze z University of Surrey (we współpracy z Game Academy Ltd) obserwowali zachowanie ponad 16 tysięcy graczy. Odbyło się to za pomocą platformy Steam.

Projekt ten miał pomóc badanym określić, czy i w jaki sposób ich hobby wspierało ich karierę lub ułatwiało jej planowanie.

W tym badaniu przyjrzano się 800 najpopularniejszym grom. Uwzględniono tylko tych uczestników, dla których posiadano informacje o płci i zawodzie.

Wyniki były zaskakujące

Najpopularniejszym typem gier wśród informatyków i inżynierów były gry logiczno-platformowe (często 3D), które pomagały im doskonalić umiejętności przestrzenne. Te grupy zawodowe chętnie grają również w typowe gry strategiczne, które poprawiają ich umiejętności rozwiązywania problemów.

Gry fabularne były szczególnie interesujące dla osób na stanowiskach kierowniczych, ponieważ doskonaliły ich umiejętności organizacyjne i planistyczne.

W badaniu zbadano również różnice między płciami w grach. Być może nie jest to zaskakujące, kobiety wolały grać w gry dla jednego gracza, podczas gdy mężczyźni najchętniej wybierali wieloosobowe „strzelanki”.

„Nierzadko zdarza się, że w czasie rekrutacji na dane stanowisko najlepsi kandydaci zostają pominięci, ponieważ firmy i organizacje nie biorą pod uwagę umiejętności miękkich zdobytych podczas zajęć pozazawodowych, np. grania online – mówi główna autorka badania dr Anna-Stiina Wallinheimo. – Nasze badanie pokazuje, że doświadczenia związane z grami online należy podkreślać i brać pod uwagę, gdyż nabyte w ich czasie kompetencje mogą zauważalnie pomóc w rozwijaniu się na danym stanowisku”.

„Uważamy, że także szkoły, uniwersytety i inne miejsca związane z edukacją powinny rozważyć włączenie gier online do swoich programów w ramach wspierania rozwoju zawodowego uczniów i studentów. Odpowiednie skonstruowanie takich zajęć mogłoby sprytnie połączyć kwestię nauki, aspiracji zawodowych i zainteresowań pozaszkolnych” – dodaje. (PAP)

________________________________

Autor: Magdalena Chowaniec

Autor zdjęć: DCStudio, Freepik

Materiał źródłowy: PAP.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *